Zdroj: bmwgroup.com
Zdroj: bmwgroup.com

Unikátní česká přestavba BMW 1.8 CSL Art Bike na BMW Motorrad Days v Berlíně

BMW Motorrad Česká republika představuje již druhou unikátní přestavbu motocyklu BMW R 18, jejíž inspirací byl legendární vůz ze série Art Car BMW 3.0 CSL.

Tradice a budoucnost BMW Motorrad propojená v jednom dokonale tvarovaném „custombiku“ – to je nejnovější česká přestavba BMW R 18 s dvouválcovým motorem Big Boxer o objemu 1802 cm3. BMW R 18 již od svého uvedení na trh jasně dokazuje, že je motocyklem navrženým jako technicky vyspělý stroj odkazující na tradice, ale díky specifickému přístupu je postaven tak, aby mohl sloužit i pro další úpravy, individualizace a přestavby. Díky tomu vznikly přestavby jako R 18 Dragster, Blechmann R 18 či R 18 Spirit of Passion nebo česká přestavba BMW R 18 Henne Tribute. Vlastní styl si našla již druhá přestavba české společnosti Funk Soul Motor Works Brno, která vznikla ve spolupráci s BMW Motorrad Česká republika a dostala název BMW 1.8 CSL Art Bike.

Tým z české společnosti Funk Soul Motor Works Brno je fanouškem závodních strojů, a to nejen na dvou kolech. Momentálně se tu specializují i na výrobu speciálních dílů pro historická vozidla. „Z historie legendárních závodních vozů od BMW se nám vždy nejvíce líbilo dvoudveřové BMW 3.0 CSL. Asi před osmi lety jsme postavili motocykl BMW 1.0 CSL jako poctu tomuto legendárnímu závodnímu vozu. Motocykl měl obrovský úspěch a vyhrál mnoho cen na soutěžních výstavách. Tentokrát jsme se rozhodli k této myšlence vrátit, ale inspirovali jsme se ještě větším unikátem – BMW Art Car z roku 1975,“ říká Ondřej Hrůza, vedoucí projektu ve společnosti Funk Soul Motor Works Brno.

Právě v tomto roce vznikl z iniciativy francouzského automobilového závodníka a milovníka umění Hervého Poulaina a zakladatele BMW Motorsport Jochena Neerpasche ve spolupráci s umělcem Alexanderem Calderem první BMW Art Car postavený na základě BMW 3.0 CSL. Od té doby BMW umělecky ztvárnilo automobily 19 významných umělců z celého světa, kteří se velmi liší svými uměleckými výpověďmi a odrážejí kulturní a historický vývoj umění, designu a techniky. 

Kompletní úprava motocyklu si vyžádala mnoho změn. Nicméně podvozek, rám včetně zadní kyvné vidlice, motor a jeho funkční komponenty zůstaly na základě přání BMW Motorrad Česká republika beze změn. Všechny ostatní komponenty jsou ručně vyrobené společností FSB Motor Works Brno a dalšími subdodavateli. Výfukový systém byl výrazně zkrácen a upraven (RP Exhaust) a přepákování bylo kompletně vyrobeno, stejně jako zadní držák SPZ se světly a směrovkami, který lze v případě jízdy na okruhu jednoduše odmontovat. Cílem bylo, aby vše působilo jako monokok, který je v tomto případě rozdělen na dvě části z důvodu jednodušší montáže a demontáže. Tento monokok má unikátní vícebarevné lakování spolu s číslem „100“, odkazujícím na jubilejní výročí značky BMW Motorrad. Jelikož se jedná o motocykl připravený nejen na výstavu, ale je vhodný i pro používání jako závodní speciál přinášející nekončící potěšení z jízdy, nechybí ani frézované duální rychlotankovací hrdlo nádrže. 

BMW 1.8 CSL Art Bike slaví svoji světovou premiéru na BMW Motorrad Days v Berlíně, kde je k vidění po celý víkend. Následně bude poskytnuto pro testy médiím a bude také k vidění u jednotlivých autorizovaných dealerů BMW Motorrad po celé České republice.

Subdodavatelé/kooperace:

  • Grafické návrhy – Roman Šimčík
  • Lakování – Airbrush Studio Petr Pokorný
  • Speciální nástřiky a komaxit – Dobos Troubsko
  • Sedlo – Milita Seats
  • Speciální CNC frézované díly – Strapina Racing

Zdroj: bmwgroup.com

Mohlo by vás zajímat

IVF – Unlock Your Pregnancy Potential