Petr Firala navštívil výrobu Škoda ve Vietnamu
Petr Firala navštívil výrobu Škoda ve Vietnamu Zdroj: skoda-storyboard.com

Škoda Auto rozjíždí výrobu ve Vietnamu: Cesta k expanzi do jihovýchodní Asie

Předseda vlády Petr Fiala navštívil výstavbu budoucího závodu na výrobu vozů značky Škoda v provincii Quảng Ninh ve Vietnamu. S ním se setkali zástupci automobilky a vietnamská vládní elita, včetně prezidenta Vietnamu Võ Văn Thưởnga a ministerského předsedy Phạm Minh Chính. Návštěva je pro Škodu významná, protože se snaží najít nové zahraniční trhy v rychle se rozvíjející oblasti jihovýchodní Asie a využít strategického řízení velkoobjemových značek koncernu Volkswagen ve sdružení ASEAN.

Výrobní závod v provincii Quảng Ninh bude sloužit jako vstupní brána pro vstup Škody do vietnamského trhu a jihovýchodní Asie, která se v současnosti nejrychleji rozvíjí na světě. Plánovaný objem prodeje nových automobilů v této oblasti v roce 2030 přesáhne 4,5 milionu vozů. Návštěva premiéra Petra Fialy je důkazem vládní podpory těchto plánů.

Závod bude montovat modely Slavia a Kushaq z kompletně rozložených sad dodávaných z indického závodu značky Škoda a má být spuštěn již v roce 2024. Místní partner společnosti, Thanh Cong Motor Vietnam, bude začít s prodejem vozů Škoda v metropolitních oblastech Hanoje, Ho Či Minova Města a Danangu, a plánuje rozšíření počtu prodejen na více než 50. Cílem je dosáhnout ročního odbytu 30 000 vozů ve střednědobém horizontu a více než 40 000 automobilů po roce 2030.

Zákazníci v Vietnamu mohou již nyní využívat webové stránky Škody přizpůsobené jejich potřebám a místnímu trhu. Značka bude na trh postupně uvádět modely Kodiaq a Karoq (letos) a v roce 2024 pak Superb a Octavia, a do budoucna i plně elektrický vůz Enyaq iV.

Zdroj: skoda-storyboard.com
Zdroj: skoda-storyboard.com

Škoda Auto je zodpovědná za strategické řízení velkoobjemových značek koncernu Volkswagen v regionu ASEAN a rozvíjí regionální strategii pro tyto trhy. To zahrnuje vedení strategického plánování, vývoje produktů, marketingu a prodeje v této oblasti. Cílem je zajistit, aby se značky Volkswagen, Škoda a Seat staly klíčovými hráči v oblasti středně objemových vozů, které mají obrovský potenciál pro růst v této oblasti. Škoda Auto je také zodpovědná za rozvoj nových modelů na této platformě a účastní se výroby vozů v rámci koncernu Volkswagen. Tímto způsobem má Škoda Auto významnou roli v rozvoji regionu ASEAN a podporuje celkový růst automobilového průmyslu v této oblasti.